Selecteer een pagina

coach, trainer, spreker, auteur

Wim Bouman

Wim Bouman (1957) is al weer ruim vijftien jaar betrokken bij de didactische- en sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.  Hij ontwikkelde de Kernvisie methode, de opleiding tot Kernvisiecoach en schreef het boek ‘Krachtig anders leren’. Dagelijks begeleidt hij kinderen met leerproblemen en helpt hen naar een andere leerstrategie.

Gepassioneerd kan hij vertellen over het onbegrip en de onmacht, die hij tegenkomt, waardoor kinderen in de knel komen te zitten. “Ik zie dat veel kinderen bij hulpverleners terecht komen, terwijl zij eigenlijk niets mankeren. Het enige wat er aan de hand is, is dat hun leerstijl niet past bij de wijze waarop de informatie op school wordt aangedragen. Mijn uitgangspunt is dat ieder kind kan leren, maar het moet wel bij het kind passen”. 

Inmiddels heeft Wim Bouman ruim 1000 kinderen geholpen. Dat zijn meer dan 8000 uren waarin hij kinderen heeft kunnen observeren, kunnen helpen en veel kennis heeft ontwikkeld. Deze kennis is dus opgebouwd vanuit de dagelijkse praktijk, door met kinderen te werken. Hierdoor is er een visie ontwikkeld, die door iedereen die er mee in aanraking komt wordt herkend. 

“Het is prachtig om te zien hoe kinderen opbloeien en in hun kracht komen te staan, omdat zij nu wel in staat zijn om goed te leren, terwijl zij eerder dachten dat zij het niet konden.” Ondertussen hebben ruim 700 mensen de opleiding tot Kernvisiecoach gevolgd, een groeiende groep professionals die nu ook met deze methodiek kinderen aan het helpen is.

Lezingen

Wim Bouman vindt het ontzettend leuk om voor uiteenlopende gezelschappen (ouders, leerkrachten, coaches en anderen die met kinderen met leerproblemen werken) te mogen spreken en hen te inspireren. Op zijn geheel eigen wijze neemt hij je mee naar de belevingswereld van de rechtsgeoriënteerde leerling in het linksgeoriënteerde onderwijs. Wim behandelt essentiële onderwerpen als:

  • Hoe denken we eigenlijk?
  • Kenmerken van een rechtsgeoriënteerde leerstijl.
  • Het conflict tussen linksgeoriënteerd onderwijs en rechtsgeoriënteerde leerlingen.
  • Verkeerde woorden, horen die in je hoofd?
  • Informatie opslaan.
  • Sociaal-emotionele problematiek.

Voor meer informatie over mogelijkheden, boekingen en data kan je contact opnemen met Wim via Kernvisie methode.

Agenda

Openbare lezingen vind je in zijn agenda op www.kernvisiemethode.nl/agenda.

{

Ik heb je boek in één stuk uit gelezen en dit terwijl ik helemaal geen lezer ben. Slechts een keer werd ik onderbroken. Toen ik halverwege was werd ik getroffen door hetgeen ik herkende, ik heb het derhalve even weggelegd om te laten bezinken.

– Een ouder

{

Herkenbaarheid, makkelijk te gebruiken, lekker lezend en mooie vormgeving. Een boek dat eigenlijk elke Pabostudent en -docent zou moeten lezen en ook elke basisschool zou minimaal 1 exemplaar in bezit moeten hebben.

– lianne minderhoud

{

Krachtig anders leren is regelmatig in betoogstijl geschreven. Je moet er van houden, ik vind het heerlijk. Het leest als een trein.”

– arja kerpel