Selecteer een pagina

Zichttermijn & retouren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in je bezit is:
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen:
  • bij een artikel dat uit verschillenden onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:

  • het invullen van het retourformulier waarbij je aangeeft dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht.
  • het geven van een retouropdracht via onze site.

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:

  • het artikel compleet is
  • in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking.

Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Of artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn, een beperkte houdbaarheid hebben, of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, en audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met Ideal betaald, dan storten wij dit direct terug.

Terugbetalen

Het bedrag (inclusief standaard verzendkosten indien van toepassing) staat binnen enkele dagen, doch uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van het retour op je rekening. De verzendkosten voor het retourneren worden niet vergoed.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald.

Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.

Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het van belang, dat u het modelformulier bij het pakket voegt.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet verwerkt bij je saldo, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.